مهدی آزادی منش عضو شرکت مکاترونیک و هوش مصنوعی سیتو در گفتگو با خبرنگار نیوزروم بیان کرد: شرکت سیتو در حوزه آموزش فعالیت دارد و برای بازه سنی ۵ سال به بالا کلاس آموزشی با محتویات الکترونیک مکانیک و برنامه نویسی آموزش می دهد. ترم های آموزشی دو ماهه است، کلاس ها هفته ای یک بار برگزار می شود و هزینه هر ترم یک میلیون ۶۸۰ هزار تومان است.

وی افزود: روباتیک ترکیب سه علم الکترونیک، مکانیک و برنامه نویسی است. این سه علم در سیتو به کودکان آموزش داده می شود. تاکنون بیش از ۲ هزار دانش آموز را در این حوزه ها آموزش داده ایم. میانگین دانش آموزان و بازدیدکنندگان سیتو بین ۸ تا ۱۰ سال است که بهترین سن برای آموزش روباتیک به شمار می رود.

آزادی منش ادامه داد: در واقع شرکت سیتو به نوعی یک مدرسه است و دانش آموزان از فیلترها و آزمون های مختلف عبور می کنند تا به مسابقات جهانی برسند. وقتی دانش آموزان به این مرحله می رسند در کنار مقام ها و جوایزی که  در مسابقات کسب می کنند، امکان کار در محیط تحقیق و توسعه سیتو را نیز دارند.

وی اظهار کرد: روبات هوشمند ملی ایران که اولین روبات ایرانی انسان نماست و سال گذشته با حضور معاون علمی و فناوری وقت معرفی شد از سازه های دست دانش آموزان سیتو است. دانش آموزان ما روبات های انسان نما، دست ها و بازوهای روباتیک می سازند که در صنایع مختلف کاربرد دارند.