به گزارش اتاق خبر آکادمی یاسان سید سهند هاشمی، مدیر ارتباطات سازمانی آکادمی یاسان در گفتگو با خبرنگار نیوزروم اظهار کرد: فعالیت اصلی آکادمی یاسان آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در بازه سنی  ۹ تا ۱۷ سال است. تنها رویکرد آموزشی ما برای این بازه سنی متفاوت است بلکه نحوه اجرا و پیاده سازی آن نیز منحصر به فرد است و از روش های آموزش معکوس و ترکیبی استفاده می کنیم.

وی افزود: آموزش ترکیبی  شامل محتویات آفلاین، آنلاین و تعاملی است. علاوه بر رویدادهای مختلف آموزشی، کلاس های خصوصی و گروهی برای تعامل و تیم سازی میان دانش آموزان برگزار می شود. فعالیت آکادمی یاسان ۵ سال قبل از کرونا شروع شد. در ابتدا آموزش ها حضوری بودند و با مدارس همکاری می کردیم. طی کرونا سیستمی برای آموزش  آنلاین برنامه نویسی توسعه داد شد.

مدیر ارتباطات سازمانی آکادمی یاسان با اشاره به این که در بحث برنامه نویسی صرفا به دنبال آموزش برنامه نویسی نیستیم، بیان کرد: مهارت برنامه نویسی ابزاری برای بهبود تفکر رایانشی و منطقی و توسعه مهارت های نرم و شناختی کودکان و نوجوانان به شمار می رود.

هاشمی خاطر نشان کرد: آموزش در آکادمی یاسان با استفاده از بازی و بازی سازی انجام می شود، بنابراین دانش آموزان باید به کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی داشته باشند. سیستم آموزشی یاسان تحت وب است البته اپلیکیشن هایی برای ارتباط با اولیا، مشاوران و مدرسان نیز داریم.