به گزارش اتاق خبر شرکت مالیبل سایپا، سید رسول موسوی رئیس آزمایشگاه مالیبل سایپا گفت: آزمایشگاه مالیبل سایپا با ارائه مستندات و مدارک لازم به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید و دانش بنیان شد.

رئیس آزمایشگاه مالیبل سایپا با بیان اینکه پایه و اساس پیشرفت و دست‌یابی به فناوری‌های جدید، انجام پژوهش‌های کاربردی، منظم و دارای برنامه است که دسترسی محققین به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استاندارد را طلب می‌کند اظهار داشت: در کشور ما با وجود سرمایه‌گذاری زیاد در خرید تجهیزات پیشرفته و ایجاد آزمایشگاه‌های مختلف، همواره به دلیل ناکارآمدی سیستم خدمات‌دهی این آزمایشگاه‌ها، محققین با مشکل دسترسی به سرویس آزمایشگاهی مناسب مواجه بوده‌اند و تقاضا برای خرید تجهیزات جدید همیشه وجود داشته است. یکی از راهکارهای اجرایی مدیریت این موضوع، ایجاد شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی است.

وی افزود: این شبکه علاوه‌ بر مراکز آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های مختلف، مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی را نیز در بر می‌گیرد. بخش‌های آزمایشگاهی وابسته به انواع مؤسسات تحقیقاتی و آموزش عالی اعم از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و مواردی از این دست، می‌توانند در این شبکه عضو شده و فعالیت نمایند.

سید رسول موسوی با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی به صنایع کشور، موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه آزمایشگاههای شرکت مالیبل سایپا در صنعت خودور سازی، به ویژه گروه خودرو سازی سایپا اظهار داشت: فرآیند دانش بنیان شدن آزمایشگاه این شرکت از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که طی مراحل مختلف و اخذ تائیدیه های لازم این موضوع محقق شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون علاوه بر ارایه خدمات آزمایشگاهی به شرکت های عضو گروه خودرو سازی سایپا، آماده ارایه خدمت بیشتر به سایر بخش ها، دانشگاهها و مراکز آموزشی- پژوهشی  و صنایع کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم با کسب افتخارات بیشتر در شکوفایی و رشد بیشتر صنعت کشور عزیزمان ایران سهیم باشیم.