احراز نشانی پست: چطور آدرس پستی‌مان را پیدا کنیم؟

احراز نشانی پست: چطور آدرس پستی‌مان را پیدا کنیم؟

در دنیای امروز که سرعت و دقت در انجام امور حرف اول را می‌زند، احراز هویت و تأیید اطلاعات افراد به امری ضروری تبدیل شده است. در این میان، احراز نشانی پست به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم هویتی، نقش بسزایی در زمینه‌های مختلفی مانند ارائه خدمات دولتی، بانکی، قضایی و ......

مهمترین الگوریتم‌های گوگل و آپدیت‌های سالانه آنها

مهمترین الگوریتم‌های گوگل و آپدیت‌های سالانه آنها

همانطور که می‌دانید گوگل محصولات بسیار زیادی دارد و تقریباً هر روزه، برای افزایش کارایی و راندمان کاربران خود الگوریتم‌هایش را تغییر می‌دهد و محصولاتش را با جدیدترین به‌روز‌رسانی‌ها ارائه می‌کند. داده‌ها نشان می‌دهد که گوگل در یک سال تقریباً ۵۰۰ - ۶۰۰ بار محصولاتش را...

چطور یک کانال ارتباطی صحیح انتخاب کنیم؟

چطور یک کانال ارتباطی صحیح انتخاب کنیم؟

ابتدا باید بیاموزیم که کدام روش‌ها برای برقراری ارتباط سازنده مناسبند.   با توجه به رویه‌های زیادی که برای رساندن پیام‌های خود به گروهی از مردم یا تک تک افراد وجود دارد، تشخیص اینکه کدام کانال‌های ارتباطی بهتر کار می‌کنند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. آیا اشکالی...

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چطور یک استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ای بنویسیم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چطور یک استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ای بنویسیم؟

برقراری ارتباط با مخاطبان و تولید محتوا در اینترنت نیاز به صبر، مهارت و تخصص در استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال دارد. طبق تحقیقات موجود، ۶۸ درصد تمام تعاملات آنلاین با موتور جستجو شروع می‌شود. رقابت اصلی کسب‌وکارها، برای جلب توجه مخاطبان مورد نظرشان است اما...

ارتباطات بحران در شبکه‌های اجتماعی و استراتژی، مثال و راه‌حل مدیریت آن‌ها

ارتباطات بحران در شبکه‌های اجتماعی و استراتژی، مثال و راه‌حل مدیریت آن‌ها

در دنیای به هم پیوسته امروزی، شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان یک دارایی چشمگیر در مدیریت بحران برای برندهای بزرگ و کوچک تثبیت کرده‌اند. در طول یک بحران، ذینفعان یک برند باید در جریان باشند. ارتباطات شفاف به مدیریت انتظارات، رفع نگرانی‌ها و حفظ اعتماد ذینفعان به برند...

کیوکامرس، نسل سوم خرده فروشی آنلاین در ایران چگونه است؟

کیوکامرس، نسل سوم خرده فروشی آنلاین در ایران چگونه است؟

خرید کردن یکی از نیازهایی است که هر انسانی ناگریز به انجام دادن این عمل است. خرید آنلاین تحولی در مسیر رفع این نیاز به وجود آورد که به نوعی تغییرات عمده ای در این فرآیند ایجاد کرد. اما این تغییرات صرفا به تجارت الکترونیک منتهی نشد و در زمانیکه «وقت» به یک مولفه مهم و...

۶ گام اساسی استراتژی تولید محتوای خبری

۶ گام اساسی استراتژی تولید محتوای خبری

در دنیای پرتلاطم امروز، اخبار به مثابه شریان حیاتی جامعه عمل می‌کند. سیل عظیمی از اطلاعات به طور روزانه از طریق اتاق خبر در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و مخاطبان در جستجوی محتوای خبری دقیق، قابل اعتماد و جذاب هستند. بنابراین، تولید محتوای خبری جذاب و مؤثر برای جذب...

انواع برندینگ؛ چگونه از انواع مختلف برندسازی برای رشد کسب‌وکارمان استفاده کنیم؟

انواع برندینگ؛ چگونه از انواع مختلف برندسازی برای رشد کسب‌وکارمان استفاده کنیم؟

هر کسب و کاری به جلب توجه مشتریان و متمایز بودن از رقبایش نیاز دارد. متأسفانه گفتن این کار آسان‌تر از انجام دادن آن است. حتی اگر محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید مشابه با شرکت دیگری باشد، راه‌های زیادی برای متمایز شدن و جذب مشتری وجود دارد. با یک استراتژی برندسازی...

استراتژی روابط عمومی؛ چگونه یک استراتژی کاربردی برای روابط عمومی بنویسیم؟

استراتژی روابط عمومی؛ چگونه یک استراتژی کاربردی برای روابط عمومی بنویسیم؟

هدف روابط عمومی، تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و رفتارها است. بنابراین شرکت‌ها نیازمند یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال قوی هستند که طراحی شده تا در جهت اهداف و مقاصد از پیش تعریف شده آنها کار کند.   خوشبختانه، کارشناسان روابط عمومی لیستی از مراحل مشترک طرح‌های ایجاد...

مهمترین ابزارهای مدیریت محتوای اتاق خبر در نیوزروم

مهمترین ابزارهای مدیریت محتوای اتاق خبر در نیوزروم

ما در نیوزروم از ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا و انتشار اخبار بهره می‌بریم تا بتوانیم به بهترین شیوه اتاق خبر را تجهیز کرده و اطلاعات مفید و موثقی را به مخاطبان‌مان ارائه دهیم.   در راستای این تلاش، قطعا نیازمند تجهیزاتی هستیم که در آماده‌سازی و تهیه مطالب و...

۶ ایده بازاریابی درونگرا که هر استارتاپی باید بداند

۶ ایده بازاریابی درونگرا که هر استارتاپی باید بداند

نیل پاتل، معتقد است همه کسب و کارها، به ویژه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، می‌توانند از تکنیک‌های بازاریابی درونگرا بهره‌مند شوند.   هر کسب و کاری نیازمند داشتن نوعی بازاریابی است. اما کدام یک از انواع بازاریابی، موثرتر است؟ بسیاری از رویکردهای بازاریابی مرسوم...

چطور یک برنامه ارتباطات بحران بنویسیم؟

چطور یک برنامه ارتباطات بحران بنویسیم؟

بحران‌ها زمانی که کمتر انتظار می‌رود، اتفاق می‌افتند. به همین دلیل داشتن حداقل یک برنامه ارتباطات بحران برای هر شرکتی ضروری است. از آنجایی که بحران ممکن است در هر زمانی رخ دهد، بهتر است همواره برنامه‌ای برای پیش‌گیری از وقوع فاجعه داشته باشید که به شما کمک کند. گرچه...

چطور یک کنفرانس خبری موثر داشته باشیم؟

چطور یک کنفرانس خبری موثر داشته باشیم؟

کنفرانس‌های خبری عموما توسط سیاستمداران، مقامات دولتی و شرکت‌های بزرگ برگزار می‌شوند تا بتوانند از طریق انواع رسانه‌ها و اتاق خبر، اطلاعات مهم را با عموم مردم به اشتراک بگذارند. یک شرکت قبل از برگزاری کنفرانس خبری، ممکن است برای مشخص نمودن ماهیت رویداد، بیانیه‌ای...

۱۰ نکته خلاقیت در تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی

۱۰ نکته خلاقیت در تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی

ایده‌آل‌ترین حالت خلاقیت در تولید محتوا آنجاست که مخاطبان‌ بلافاصله با آن ارتباط برقرار کنند و آن را با دوستان، خانواده و همکاران یا در اتاق خبرشان به اشتراک گذارند. اما واقعیت، به همین سادگی نیست.   اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را دنبال کنند و سپس آن را با...

ارتباطات رسانه‌ای: هر آنچه باید درباره ارتباط رسانه بدانید

ارتباطات رسانه‌ای: هر آنچه باید درباره ارتباط رسانه بدانید

سازمان‌ها و شرکت‌ها هرگز نباید نیاز به شهرت را دست کم بگیرند. سوء مدیریت رسانه‌ای در شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، راتنر، یونایتد ایرلاینز و ویکتوریا سیکرت موجب شد ارزش سهام‌شان یک شبه سقوط کند. این اتفاقات باعث افزایش بی‌اعتمادی در نسلی می‌شود که می‌خواهند با ذهنی باز...

مهارت‌های ارتباطاتی موثر در سازمان و زندگی فردی؛ چطور مهارت‌های ارتباطی‌مان را بهبود دهیم؟

مهارت‌های ارتباطاتی موثر در سازمان و زندگی فردی؛ چطور مهارت‌های ارتباطی‌مان را بهبود دهیم؟

ما هر روز به صورت حضوری و یا آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی، با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم. اما فهمیدن این نکته که تا چه حدی توانسته‌ایم ارتباطی موثر برقرار کنیم، گاهی قابل سنجش نیست. مهارت‌های ارتباطی مؤثر مستلزم آن است که بتوانیم به صورت واضح و کامل، آنچه را که...

تکنولوژی و حوزه رسانه در عصر هوش مصنوعی/ روزنامه‌نگاری در سال ۲۰۲۴ به چه شکل خواهد بود؟

تکنولوژی و حوزه رسانه در عصر هوش مصنوعی/ روزنامه‌نگاری در سال ۲۰۲۴ به چه شکل خواهد بود؟

قدرت نوظهور هوش مصنوعی (AI) در سال جاری و در زمان تغییرات سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان، فضای اطلاعات را فرا خواهد گرفت. در سالی که شاهد برگزاری انتخابات حساس در بیش از ۴۰ کشور دموکرات و ادامه جنگ در اروپا و خاورمیانه خواهیم بود، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ تمام...

برای استارتاپ‌ها فضای ابری مناسب‌تر است یا دیتاسنتر؟

برای استارتاپ‌ها فضای ابری مناسب‌تر است یا دیتاسنتر؟

به جرأت می‌توان گفت که دیتا و اطلاعات از مهم‌ترین اموال کسب‌وکارها محسوب می‌شوند و هر کسب‌وکاری نیاز دارد که این اطلاعات را در فضایی، چه ابری چه دیتاسنتر ذخیره کند. در این مقاله به بررسی تفاوت این دو فضا خواهیم پرداخت. در خصوص این سوال که کدام یک مناسب‌تر است؛ سروش...

انواع بازاریابی: ۹ نوع بازاریابی که باید برای دستیابی به مشتری بلد باشید

انواع بازاریابی: ۹ نوع بازاریابی که باید برای دستیابی به مشتری بلد باشید

همه شرکت‌ها باید راهی برای دیده شدن در بازار رقابتی پیدا کنند. شما با هر نوع کسب و کاری، باید انواع بازاریابی و استراتژی‌های بازاریابی مناسبی را برای رشد مخاطبان خود، جذب مشتریان بیشتر، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش بیابید. با بازاریابی، می‌توانید به مشتریان...

راهنمای کامل استراتژی سئو برای مدل تجاری B2B

راهنمای کامل استراتژی سئو برای مدل تجاری B2B

همانطور که می‌دانیم، رقابت در بازار B2B (اصطلاحا تجارت بنگاه به بنگاه) بسیار شدید است. داشتن استراتژی سئو B2B مناسب تعیین می‌کند که در صفحه اول گوگل نمایش داده شوید یا در صفحات بعدی.   طبق تحقیقات Bright Edge، حدود ۶۸ درصد از زمانی که افراد در فضای مجازی صرف...

مدیریت تجربه مشتری چیست؟ بهبود تجربه مشتری به کمک روابط عمومی

مدیریت تجربه مشتری چیست؟ بهبود تجربه مشتری به کمک روابط عمومی

تجربه مشتری، امروزه بازارهای فوق رقابتی را هدایت می‎کند. به طوری‌که نزد مشتریان، تجربه استفاده از محصولات و خدمات، از خود محصولات اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این امر به ویژه در مورد محصولاتی که برای رشد، نیاز به وفاداری و رضایت مشتری دارند صادق است. روابط عمومی نقش...

جلسه آغاز پروژه ( Kickoff meeting) چیست؟

جلسه آغاز پروژه ( Kickoff meeting) چیست؟

شروع هر پروژه، باید در یک مسیر درست باشد. بهترین راه برای انجام این کار، داشتن یک جلسه شروع پروژه یا همان کیک آف میتینگ است. کیک آف میتینگ، لحن پروژه و انتظارات را تعیین می‌کند و کمک می‌کند تا همه دچار اتفاق نظر بشوند. در این مقاله، بررسی می‌کنیم که کیک آف میتینگ چیست...

۴ گام ساده برای تدوین استراتژی مشتری مداری روابط عمومی

۴ گام ساده برای تدوین استراتژی مشتری مداری روابط عمومی

کمپین‌های روابط عمومی خوب، حول محور شرکت، محصولات یا خدمات شرکت نمی‌چرخد بلکه حول محور مشتریان شکل می‌گیرند و هدف اصلی از برگزاری این کمپین‌ها، در ارتباط با مشتریان است. به همین دلیل، در این مقاله، چهار مرحله برای ایجاد کمپین‌های مشتری مداری روابط عمومی را با هم بررسی...

ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای کامل نوشتن ایمیل بازاریابی در ۴ گام

ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای کامل نوشتن ایمیل بازاریابی در ۴ گام

بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ، ابزار قدرتمندی برای کسب و کارها است که می‌توانند از طریق آن روابط قوی تری با مشتریان خود ایجاد کنند و فروش خود را بالا ببرند. ایمیل مارکتینگ به عنوان، سودآورترین و مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی مستقیم شناخته می‌شود. به...

چطور اخبار مربوط به ریبرندینگ را منتشر کنیم؟

چطور اخبار مربوط به ریبرندینگ را منتشر کنیم؟

تغییر برند یک شرکت یا همان ریبرندینگ، هرگز آسان نیست. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا استراتژی مطمئنی طراحی و اجرا کنید. اگر ریبرندینگ به درستی انجام شود، می‌تواند موقعیت شما در بازار و وفاداری مشتریانتان را تقویت کند. اما هدف اصلی، تنها تغییر نام تجاری نیست. شما باید به...

رشد پادکست‌ها و تاثیر آن بر رسانه

رشد پادکست‌ها و تاثیر آن بر رسانه

پادکست‌ها در مدت زمان کوتاهی به عنوان ابزاری برای سرگرمی و تبادل اطلاعات معرفی شده‌اند و در سراسر جهان، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌اند. پادکست‌ها به رسانه‌ای حرفه‌‌ای تبدیل شده‌اند که نه تنها نحوه مصرف اطلاعات را تغییر داده است، بلکه راه‌های جدیدی برای...

آموزش خبرنگاری؛ ۸ نکته ای که برای خبرنگار شدن باید بدانید

آموزش خبرنگاری؛ ۸ نکته ای که برای خبرنگار شدن باید بدانید

برای بیان موثر یک داستان، باید یاد بگیرید که مانند یک روزنامه نگار بنویسید. تفکر مانند یک روزنامه نگار به نویسنده این امکان را می‌دهد که روایتی گیرا بنویسد و خواننده را از همان جمله اول جذب خود کند. پس ما در این مقاله، به آموزش خبرنگاری و به بیان نکاتی که برای خبرنگار...

نقش روابط عمومی در مدیریت بحران (۷ گام مدیریت موثر بحران)

نقش روابط عمومی در مدیریت بحران (۷ گام مدیریت موثر بحران)

متاسفانه، ما در یک دنیای بی نقص زندگی نمی‌کنیم و وقوع بحران، گریبان هر سازمانی را خواهد گرفت. مسئله اصلی زمان رخ دادن بحران است. قوانین مدیریت بحرانِ روابط عمومی قواعدی کلی هستند که به سازمان‌ها کمک می‌کنند حضور خود در چنین شرایطی را مدیریت کنند. برای اینکه این فرآیند...

فیک نیوز چیست؟ چگونگی مقابله با فیک نیوز در خروجی‌های تیم روابط عمومی

فیک نیوز چیست؟ چگونگی مقابله با فیک نیوز در خروجی‌های تیم روابط عمومی

«اخبار جعلی» یا همان «فیک نیوز» عبارتی است که متاسفانه طی چند سال گذشته محبوبیت آن افزایش یافته است. انتشار اخبار جعلی، امروزه حتی معتبرترین نشریات را هم گرفتار خود کرده است.   خبر جعلی چیست؟ به طور کلی، می‌توان فیک نیوز را به عنوان اخبار، روایت‌ها یا حقه‌هایی که...

هوش مصنوعی چگونه کپی‌ رایتینگ و روابط عمومی را متحول می‌کند؟

هوش مصنوعی چگونه کپی‌ رایتینگ و روابط عمومی را متحول می‌کند؟

امروزه، حواشی پیرامون هوش مصنوعی (AI)، به حدی زیاد شده که به داغ ترین موضوعات تبدیل شده است. در میان اخبار داغ و پربازدید، تیترهایی توجه مان را جلب می‌کنند که در رابطه با هوش مصنوعی هستند. مانند آیا هوش مصنوعی شغل من و شما را می‌دزدد؟ کارمندی که ادعا کرد چت ربات گوگل...

۴ استراتژی ارتباطات بحران برای مواقع اضطراری

۴ استراتژی ارتباطات بحران برای مواقع اضطراری

مواجهه با یک بحران می‌تواند به رشد یک سازمان کمک کرده یا آن را از بین ببرد. حتی بهترین شرکت‌ها هم ممکن است از یک رویداد غیرمنتظره مانند ویدیوی منتشرشده از یک کارمند ناراضی، یک حادثه برای یک کارگر یا یک حمله سایبری رنج ببرند. اما اینکه چگونه یک سازمان به این بحران‌ها...

گوگل نیوز چیست؟ آیا ثبت سایت در اخبار گوگل تاثیری دارد؟

گوگل نیوز چیست؟ آیا ثبت سایت در اخبار گوگل تاثیری دارد؟

بهینه سازی موتور جستجوی گوگل نیوز (SEO) می‌تواند برای وب سایت‌های خبری بسیار موثر باشد. هر چقدر هم روی سایتتان مطالب خوبی منتشر کنید، اگر محتوای شما در گوگل نیوز نمایش داده نشود، گستره مخاطبان‌تان محدود خواهد بود. سیستم جمع‌آوری اخبار گوگل، اخبار را از بیش از ۵۰۰۰۰...

قالب اخبار سازمانی چطور باید باشد؟

قالب اخبار سازمانی چطور باید باشد؟

فرقی نمی‌کند در انتشار اخبار سازمانی تازه کار یا یک با تجربه باشید، همیشه برای بهبود نوشتن کیت پرس آنلاین خود، باید به دنبال فرصت باشید و نوشتن خبر را با قالب اخبار سازمانی ادامه دهید. الگوی انتشار اخبار ما به شما کمک می‌کند اخبار خود را با مخاطبان و رسانه‌های هدف خود...

پرسونا چیست؟ با تعریف پرسونای مشتری کسب و کارتان را متحول کنید

پرسونا چیست؟ با تعریف پرسونای مشتری کسب و کارتان را متحول کنید

متخصصان بازاریابی باید به طور مداوم استراتژی‌ها را به روز کنند و راه های جدیدی برای ارتقای محصولات و خدمات بیابند. پرسونای مشتری ابزاری برای کمک به بازاریابان و طراحان تجربه مشتری «UX» در ساخت برند و ایجاد محصولات و خدمات ارائه شده است. پرسونا مشتری به بازاریابان کمک...

رپورتاژ آگهی چیست؟ چطور یک رپورتاژ عالی بنویسیم؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ چطور یک رپورتاژ عالی بنویسیم؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ هر شکلی از محتوا است که در ازای پرداخت هزینه منتشر می‌شود. اما نحوه نگارش، طراحی و پیاده سازی، آن را شبیه اخبار، داستان‌ها، مقاله‌ها و سایر محتوای مجلات می‌کند. رپورتاژ آگهی را می‌توان در هر قالبی انجام داد؛ از نمونه چاپی گرفته تا نمونه دیجیتالی آن....

نحوه ارسال بیانیه مطبوعاتی برای روزنامه نگاران

نحوه ارسال بیانیه مطبوعاتی برای روزنامه نگاران

نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی عالی تنها نیمی از کار است. در واقع کلید موفقیت در روابط عمومی این است که بدانیم چطور یک بیانیه مطبوعاتی صحیح ارسال کنیم. دانستن اینکه چگونه به روزنامه‌نگاران و افراد تاثیرگذار پیچ ارسال کنیم (یعنی از طریق ایمیل یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کنیم)،...

۵ اصل اتاق خبر برای تیم بازاریابی محتوایی

۵ اصل اتاق خبر برای تیم بازاریابی محتوایی

پایگاه‌های خبری و روزنامه نگاران سال‌هاست که برای جلب توجه مخاطبان رقابت می‌کنند. در حالی که صنعت رسانه در حدود ۲۰ سال گذشته به کلی تغییر کرده، بسیاری از اصول زیربنای روزنامه نگاری رقابتی بدون تغییر باقی مانده اند. درک اصول اتاق خبر و به کارگیری آن‌ها در استراتژی...

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها چیست؟

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها چیست؟

تا همین اواخر، اکثر مشاغل بزرگ تقریباً تنها با یک هدف واحد فعالیت می‌کردند، یعنی حداکثر کردن سود. اما در چند دهه گذشته، تعداد بیشتری از رهبران کسب‌وکار به این نتیجه رسیده‌اند که ماموریتی بیش از حداکثر کردن سود برای سهامداران و مدیران اجرایی دارند. آن‌ها وظیفه دارند که...

سواد رسانه چیست؟

سواد رسانه چیست؟

به تمام چیزهایی که در طول یک روز می‌خوانید فکر کنید. ایمیل‌ها، کتاب‌ها، اخبار، پست‌های فیسبوک، کپشن‌های اینستاگرام، توییت‌ها، سرمقاله‌ها، تبلیغات، میم ها، اینفوگرافی‌ها و غیره. آیا هر کدام را به یک شکل واحد می‌خوانید؟ به احتمال زیاد، هنگامی که با هر یک از انواع رسانه‌...

چطور اتاق خبر، بحران را مدیریت می‌کند؟

چطور اتاق خبر، بحران را مدیریت می‌کند؟

یک اتاق خبرآنلاین مؤثر باید مجهز به ابزارها و تجهیزاتی باشد که به سرعت پیام شما را منتشر کند، به راحتی پلتفرم‌های رسانه‌ای لازم را پیدا کند، به طور یکپارچه پاسخی را در تمام کانال‌های رسانه‌ای‌تان توزیع کند و آمار عملکرد محتوای شما را ارائه دهد.   بیشتر...

آموزش مارکتینگ؛ چطور بازاریابی کنیم؟

آموزش مارکتینگ؛ چطور بازاریابی کنیم؟

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟ بازاریابی تمام فعالیت‌هایی است که یک شرکت برای ترویج خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام می‌دهد که شامل تبلیغات، فروش و ارائه محصولات به مصرف کنندگان یا سایر مشاغل است. برخی از بازاریابی‌ها توسط شرکت‌های وابسته به نمایندگی از یک شرکت انجام...

پرسونال برندینگ در شبکه‌های اجتماعی

پرسونال برندینگ در شبکه‌های اجتماعی

در عصر دیجیتال امروزی، داشتن یک پرسونال برندینگ قوی در رسانه‌های اجتماعی برای کارآفرینان، متخصصان و تولیدکنندگان محتوا ضروری است. با یک برند شخصی خوش ساخت در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید تخصص خود را به نمایش بگذارید، با افراد هم عقیده با شما، ارتباط برقرار کنید و...

استراتژی تولید محتوا؛ مدل‌های تدوین استراتژی محتوایی کدامند؟

استراتژی تولید محتوا؛ مدل‌های تدوین استراتژی محتوایی کدامند؟

چرا سازمان‌ها محتوا تولید می‌کنند؟ یکی از دلایلی که کسب‌وکارها را به تولید محتوا و تدوین استراتژی تولید محتوا ترغیب می‌کند ایجاد ارتباط و در واقع تسهیل تعاملات با مشتریان فعلی و بالقوه و حتی کارمندان خودشان است. محتوا نقش مهمی در کسب اطمینان از دلپذیر بودن تجربه تعامل...

انواع کیت خبری که باید بشناسید

انواع کیت خبری که باید بشناسید

روزنامه‌نگاران افراد بسیار پرمشغله‌ای هستند. آن‌ها در طول روز، بیش از ۲۰۰ ایمیل دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید یک روزنامه نگار را برای پوشش خبری راه اندازی استارتاپ یا محصول جدید خود استخدام کنید، باید کار را تا حد امکان برای آن‌ها ساده کنید بدون اینکه نیازی به جستجوی...

رسانه‌های اکتسابی چه کمکی به ما می‌کنند؟

رسانه‌های اکتسابی چه کمکی به ما می‌کنند؟

در دوران دیجیتالی امروزه، بدیهی است که کسب و کار شما به یک حضور آنلاین نیاز دارد.  احتمالا بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی شما به افزایش منابع دیجیتال، مثل وب سایت و شبکه‌های اجتماعی و حتی محتواهای خاصی مانند وبلاگ، اختصاص می‌یابد. یکی از راه‌هایی که برند شما را...

انواع اتاق خبر در سازمان‌ها

انواع اتاق خبر در سازمان‌ها

اتاق خبر دیجیتال و چاپی را می‌توان در سه نوع اصلی طبقه بندی کرد. انواع اتاق خبر، اساس یکسانی دارند ولی عملکرد آن‌ها کاملا متفاوت است.  اما در واقع این نوع نقش‌ها و مسئولیت‌ها است که تفاوت ایجاد می‌کند نه ساختار داخلی اتاق خبر و نحوه قرار گرفتن میزها و صندلی‌ها در آن!...

برچسب زدن به افراد در محیط کار

برچسب زدن به افراد در محیط کار

به نظر شما آیا استفاده کردن از یک کلمه خاص یا برچسب زدن برای توصیف یک کارمند مشکل دارد؟ مثلا بگوییم: من رئیس واقعا بدی دارم! یا کارمندان من واقعا تنبل هستند! باید گفت بله. بیایید با یک مثال این موضوع را بررسی کنیم. همه ما کودکی خود را به یاد می آوریم. اگر والدین،...

آموزش تولید محتوای متنی از وبسایت تا شبکه‌های اجتماعی

آموزش تولید محتوای متنی از وبسایت تا شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا، امروزه زمان‌برترین مسئولیت برای بازاریابان محتوا است. اگر جریان کار روزانه بازاریابان محتوا را بررسی کنید، تهیه محتوای عالی وظیفه اصلی ما و بهترین راه برای تعامل با مخاطبان است. ناگفته نماند که از این طریق، درآمد هم کسب می‌کنید. محتوا برای دستیابی به...

بهترین راهکارهای اتاق خبر برای کمک به بازاریاب‌های محتوایی

بهترین راهکارهای اتاق خبر برای کمک به بازاریاب‌های محتوایی

روزنامه‌نگاری خبری و روزنامه‌نگاری برند، همیشه نقش‌های جداگانه‌‌ای ایفا کرده‌اند اما نتایج‌شان با هم ارتباط بسیار نزدیکی دارد. پیت وایز، ویراستار شرکت تارگت اینترنت، برای روزنامه‌ها و برندها خبر تهیه می‌کند. او معتقد است برندها می‌توانند بهترین شیوه‌های...

تحولات جدید در صنعت رسانه‌ و تأثیر آن بر روابط عمومی

تحولات جدید در صنعت رسانه‌ و تأثیر آن بر روابط عمومی

تصور اینکه یک روزی روزنامه‌های کاغذی و مطبوعات، جایی در زندگی مردم نداشته باشند، شاید سخت به نظر می‌آمد. اما امروزه با وجود صنعت و فرهنگ دیجیتالی، ارائه رسانه‌ای تغییر پیدا کرده است و ما شاهد تحولات رسانه هستیم. در واقع تکنولوژی چشم انداز مخاطبان سنتی را تغییر داده و...

۱۰ ایده خبری موثر برای انتشار اخبار درون سازمانی

۱۰ ایده خبری موثر برای انتشار اخبار درون سازمانی

توزیع اخبار و دانش داخلی شرکت یکی از حوزه های حیاتی در عملکرد درونی یک سازمان است. به لطف فناوری‌های امروزی که کار را برای ما آسان کرده‌اند، این امکان برای ما وجود دارد تا انواع اطلاعات را به سرعت با طرف‌های مرتبط به اشتراک بگذاریم. این اشتراک خبر را می‌توان به...

راهنمای تدوین استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ در ۹ قدم ساده

راهنمای تدوین استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ در ۹ قدم ساده

استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، خلاصه‌ای از اقداماتی است که برای رسیدن به اهداف بازاریابی‌تان از طریق شبکه‌های اجتماعی باید آن‌ها را به کار ببندید. این استراتژی، شما را هدایت کرده و به شما امکان ارزیابی عملکردتان را می‌دهد. هرچه برنامه شما...

ساختار اتاق خبر از نظر ترکیب نیروی انسانی

ساختار اتاق خبر از نظر ترکیب نیروی انسانی

در دنیای پویای روزنامه‌نگاری، جایی که اطلاعات بی‌وقفه جاری است و داستان‌ها پشت سر هم اتفاق می‌افتند، از انواع اتاق خبر در سازمان‌ها به عنوان نماد سازماندهی، همکاری و فداکاری یاد می‌شود. پشت هر سرخط، هر گزارش و هر تحقیقی، یک تیم از افرادی قرار دارند که به تناسب کامل با...

چالش‌های مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق و رسانه‌ها

چالش‌های مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق و رسانه‌ها

مقدمه مدیریت نیروی انسانی در دپارتمان‌های خلاق سازمان مثل، دپارتمان گرافیک، در عین حال که پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد، می‌تواند فرصت‌های زیادی را نیز پیش روی شما بگذارد. فضاهای کاری اینچنینی نیازمند هماهنگی بی‌نقص اعضای تیم، تفکر نوآورانه و همچنین ایجاد تعادل...

وظیفه رسانه در استفاده از تگ رپورتاژ یا تبلیغاتی خبر 

وظیفه رسانه در استفاده از تگ رپورتاژ یا تبلیغاتی خبر 

یکی از موضوعاتی که در چشم‌انداز در حال تحول رسانه و تبلیغات همواره آتش مباحثه را برمی‌انگیزد استفاده از تگ‌های رپورتاژ اگهی است. رپورتاژ اگهی ترکیبی از تبلیغات و محتوای خبری است که با هدف نفوذ پیام‌های بازاریابی به پلتفرم‌های رسانه‌ای انجام می‌شود. استفاده از تگ‌های...

اتاق خبر برای سازمان یا کسب و کار شما چه فوایدی دارد؟

اتاق خبر برای سازمان یا کسب و کار شما چه فوایدی دارد؟

مخاطب‌ در عصر دیجیتال هر لحظه در معرض اخبار متنوع قرار می‌گیرد. سازمان‌ها و رسانه‌های برای انتشار اخبار، و مخاطب‌ها برای مطلع شدن همگی متکی به اینترنت هستند. برای رساندن پیامتان به مخاطب در میان فراوانی و بمباران محتوا، نیاز به یک کانال رسمی، یا همان اتاق خبر آنلاین...

۱۰ فرمان برای بهبود ارتباطات سازمانی

۱۰ فرمان برای بهبود ارتباطات سازمانی

ارتباطات سازمانی موثر مانند چسبی عمل می‌کند که همه اجزای یک مجموعه را کنار هم نگه می‌دارد. این چسب از مدیران ارشد سازمان تا پایین‌ترین سطح و حتی کارمندان دورکار را در جهت اهداف و ارزش‌های کسب و کار به هم متصل می‌کند. حال بیایید ببینیم ارتباطات سازمانی به چه معناست و...

انواع رسانه چیست؟ راهنمایی برای بهره گیری از ۵ نوع مختلف رسانه

انواع رسانه چیست؟ راهنمایی برای بهره گیری از ۵ نوع مختلف رسانه

کسب و کارها برای معرفی و تعامل با مخاطب‌های خود از چه راهی استفاده می‌کنند؟ بدون شک هر شرکتی برای معرفی خودش نیاز به ایجاد ارتباط، تبلیغات و انتقال پیام دارد. در این بین، رسانه اولین وسیله‌ای است که به ذهن مدیران شرکت‌ها و مسئولان روابط عمومی می‌رسد. اما چه نوع...

نیوز روم یا نیوزروم؟ کدام یک برای کسب و کار صحیح است؟

نیوز روم یا نیوزروم؟ کدام یک برای کسب و کار صحیح است؟

در قلمروی رسانه و روزنامه‌نگاری، اصطلاح «اتاق خبر» یا همان «نیوزروم» به عنوان یک سنگ بنای اساسی است. این ادغام دو کلمه ساده، «اخبار» و «اتاق»، دنیایی از فعالیت پویا، انتشار اطلاعات و نبض رویدادهای جاری را در بر می گیرد. بیایید سفری را آغاز کنیم تا پیچیدگی های این کلمه...

چگونه یک مدیا پیچ بنویسیم؟ ارائه رسانه‌ای برای انتشار خبر توسط خبرنگاران

چگونه یک مدیا پیچ بنویسیم؟ ارائه رسانه‌ای برای انتشار خبر توسط خبرنگاران

مدیا پیچ یا ارائه رسانه ای چیست؟ مدیا پیچ به زبان ساده، اقدامی است برای اینکه توجه یک روزنامه نگار، سردبیر یا یک رسانه را به اخبارتان جلب کنید تا اخبارتان را پوشش بدهند. معمولا تبلیغات رسانه‌ای از طریق ایمیل انجام می‌‌شود، اما انجام آن از طریق پلتفرم‌های اجتماعی، تلفن...

سوشال لیسنینگ چیست؟ بهترین روش گوش دادن اجتماعی برای کسب و کارها

سوشال لیسنینگ چیست؟ بهترین روش گوش دادن اجتماعی برای کسب و کارها

گفتگوهای داخل اینترنت حجم زیادی از داده‌های بدون ساختار را به وجود می‌آورند. به همین دلیل مهم است که بدانیم سازمان با استراتژی سوشال لیسنینگ می‌خواهد به چه چیزی دست پیدا کند. با توجه به هدفتان، ابزار‌های زیادی برای فرآیند سوشال لیسنینگ وجود دارد. از مجموعه ابزارهای...

چهارده ابزار کاربردی هوش مصنوعی در دپارتمان محتوا

چهارده ابزار کاربردی هوش مصنوعی در دپارتمان محتوا

آیا تا به حال از ابزار هوش مصنوعی (AI) استفاده کردید؟ چقدر در کارتان تاثیر داشته؟ امروزه شاهد اختلاف نظر بر سر کاربرد هوش مصنوعی هستیم. بعضی‌ها معتقدند AI شغل‌های زیادی را از بین می‌برد. اما برخی هم می‌گویند می‌توانیم از AI به عنوان ابزاری کمکی استفاده کنیم....

برندینگ چیست؟ ۵ راهکار برای برندینگ کسب و کارتان

برندینگ چیست؟ ۵ راهکار برای برندینگ کسب و کارتان

"برندینگ" و برندسازی یکی از مفاهیم مبهم بازاریابی است که حتی برای افرادی که در زمینه بازاریابی مطالعه می‌کنند نیز ممکن است گیج کننده باشد. برخلاف باور عامه، شرکت‌ها محصولاتشان را نمی‌فروشند. آن‌ها تجربیات، احساسات و ایدئولوژی‌هایشان را می‌فروشند. شرکت‌هایی با برندینگ...

هوش مصنوعی؛ عصای دست یا بلای جان روابط عمومی؟

هوش مصنوعی؛ عصای دست یا بلای جان روابط عمومی؟

با ظهور چت جی پی تی (ChatGPT) در نوامبر سال ۲۰۲۲، حوزه هوش مصنوعی دستخوش تحول عظیمی شد. حال سوال اینجاست که انسان‌ها باید از این تحول خوشحال باشند یا مشکوک و هراسان؟ متخصصان چطور هوش مصنوعی و روابط عمومی را با یکدیگر مرتبط خواهند کرد؟ هوش مصنوعی برای تولید محتوای...

چطور لحن صدای برند را پیدا کنیم؟

چطور لحن صدای برند را پیدا کنیم؟

لحن صدای برند نشان‌دهنده این است که یک سازمان چه حسی را روی پیام خود مخابره می‌کند. کارشناسان روابط عمومی‌ هر سازمان باید بدانند که در تولید محتوا چه لحنی را استفاده کنند. این موضوع صرفا مربوط به اتاق خبر سازمان شما نیست و می‌تواند در تمامی کانال‌های ارتباطی با مخاطب...

عبور از بحران سازمانی در چهار مرحله

عبور از بحران سازمانی در چهار مرحله

تنوع و تعدد بحران‌های مختلف در عصر دیجیتال، موضوعی اجتناب‌پذیر است و به همین دلیل مقابله با بحران در سال‌های اخیر برای متخصصان روابط عمومی و ارتباطات به یک موضوع مهم تبدیل شده است. در این یادداشت به چگونگی مواجهه رخدادهای خارج از کنترل و ارتباطات بحران در چهارمرحله...

تقابل رسانه‌ها با توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی

تقابل رسانه‌ها با توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی

گزارش فایننشیال تایمز از مذاکره‌ غول‌های فناوری با شرکت‌های بزرگ رسانه‌‌ای ترجمه: هانیه حیدری غول‌های فناوری در حال مذاکره با شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ هستند تا در مورد استفاده از محتوای خبری برای آموزش هوش مصنوعی به توافقی تاریخی برسند. در ماه‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند...

پرس کیت یا کیت خبری چیست

پرس کیت یا کیت خبری چیست

کیت خبری، پرس کیت یا مدیا کیت چیست؟ کیت خبری یا Press Kit، مجموعه ای از اطلاعات و مستنداتی است که به دست روابط عمومی یک سازمان، شرکت، برند یا فرد تهیه می شود. این کیت، شامل اطلاعاتی درباره برند، محصولات، خدمات، تاریخچه، اخبار، عکس، ویدئو، مقالات و سایر اطلاعات مرتبط...

چالش‌‌های روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

چالش‌‌های روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

اگرچه ممکن است در روابط‌عمومی یک سازمان دولتی مشغول به کار باشید و بحث‌های مرتبط با هوش مصنوعی و تاثیر آن بر حرفه‌ی شما چندان برایتان جدی به نظر نرسد اما باید بدانید که به‌زودی این حرفه هم به شکل قابل توجهی تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. معمولاً نخستین واکنش...